Śniadanie wg 5 Przemian – OWSIANKA – JAGLANO – ORKISZOWA Z NASIONAMI CHIA

UDOSTĘPNIJ NA:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedIn

Jest to moje ulubione śniadanie – OWSIANKA JAGLANO – ORKISZOWA Z NASIONAMI CHIA – jest nie tylko zdrowa, ale i bardzo syta – UWIELBIAM! mogę jeść codziennie 🙂 

Gotuję wg kuchni chińskiej 5 Przemian, w której występuje 5 Żywiołów:

• (Z) – ziemia – smak słodki ( reguluje pracę żołądka, śledziony, trzustki)
• (M) – metal – smak ostry (płuca, jelito grube)
• (W) – woda – smak słony (nerki, pęcherz moczowy)
• (D) – drzewo – smak kwaśny (wątroba, pęcherzyk żółciowy)
• (O) – ogień – smak gorzki (serce, krążenie krwi, jelito cienkie)

A teraz czas na moje ULUBIONE ŚNIADANIE 

OWSIANKA JAGLANO – ORKISZOWA Z NASIONAMI CHIA 

SKŁADNIKI:

• Płatki owsiane i orkiszowe (po 3 łyżki z każdego)
• Kasza jaglana (3 łyżki z każdego)
• 1 jabłko, 1 gruszka, 1 banan lub truskawki (wg uznania)
• Figi, daktyle, rodzynki lub/i żurawina (ilość wg uznania – na tzw. „oko”)
• Pestki dyni, nasiona słonecznika (ilość wg uznania – ja daję po garści z każdego)
• Imbir, kurkuma, cynamon (czubeczek łyżeczki z każdego)
• Siemię lniane – mielone (1 łyżka)

WYKONANIE:

• Jabłko ze skórką zetrzyj na grubych oczkach do oddzielnego naczynia. Następnie zetrzyj też gruszkę i pokrój na małe kawałki banana – dodaj do nich 3 łyżeczki nasion Chia (jabłko, banan i gruszka należą do żywiołu Ziemi – Z)

• Teraz czas na poszczególne składniki zgodnie z kuchnią 5 Przemian, gdzie: (O) – oznacza Ogień; (Z) – Ziemię, (M) – Metal, (W) – Wodę i (D) – Drzewo

• (O) – W niewielkim garnku zagotuj trochę wody (1 szklanka)
• (Z) – dodaj kaszę jaglaną, siemię lniane i cynamon (wymieszaj i chwilkę niech się gotuje – tak ok 5min)
• (M) – dodaj płatki owsiane i imbir (wymieszaj i chwilkę niech się gotuje – 0,5min)
• (W) – dolej trochę zimnej wody (wymieszaj i chwilkę niech się gotuje – 0,5min)
• (D) –do pozostałych składników dosyp płatki orkiszowe i dodaj truskawkę pokrojoną na kawałki – jeśli ją wybrałaś/eś zamiast gruszki, jabłka i banana (wymieszaj i chwilkę niech się gotuje – 0,5min)
• (O) – Dodaj kurkumę, oraz dolej gorącej, przegotowanej wody – tyle, aby przykryła wszystkie składniki (wymieszaj i chwilkę niech się gotuje – 0,5min)
• (Z) – Dodaj starte jabłko z gruszką, bananem i nasionami Chia, oraz żurawinę lub rodzynki – jak wolisz, a także dosyp nasiona słonecznika i dyni lub/i daktyle, figi pokrojone w plasterki
• Wymieszaj całość i gotuj jeszcze przez 10min.
SMACZNEGO 🙂

A w tym miejscu Pobierz sobie BEZPŁATNY e-book „Jak ZDROWO Jeść, Myśleć i Żyć?” – WEJDŹ TUTAJ 

 

 

UDOSTĘPNIJ NA:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

four × three =