MOTYWACJA DO ZMIANY – Jak Zmienić Coś, aby się Faktycznie Zmieniło?

UDOSTĘPNIJ NA:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedIn

motywacja-do-zmiany-jak-zmienic-cos-aby-sie-faktycznie-zmienilo-zmiany-w-zyciu-jak-sie-motywowac-dotywacja-do-dzialania-jak-zmienic-swoje-zycie-i-mysli-rozwoj-osobisty-aleksandra-jagodzinska

 

Każdy z nas popełnia błędy, ale nie każdy potrafi się z tym pogodzić. Prawda jest taka, że błędy stanowią naukę, dzięki której stajesz się coraz silniejszy i mądrzejszy.

Nie ma czarodziejskiej różdżki, która sprawi, że nie będziesz popełniał błędów. Jest to niemożliwe i czasami jest nam to po prostu potrzebne, bo tak naprawdę, to nic nie dzieje się bez powodu. Wszystko dzieje się po coś…

PONIŻEJ PREZENTUJĘ 3 PRAKTYCZNE WSKAZÓWKI I PORADY KORYGOWANIA BŁĘDÓW:

  1. Przygotuj się – rozeznaj się w temacie, zbierz dowody i miej otwarty umysł do zrozumienia motywów i wypracowania rozwiązań
  1. Zredukuj niepokój – kieruj się zasadą ocieplania stosunków zarówno rodzinnych, jak i służbowych, a dlaczego warto tak robić? Sprawdza się to doskonale w sytuacjach, w których dana osoba, która popełniła błąd czuje się niepewnie. Zastosowanie tej taktyki sprawi, że taka osoba nie zamknie się przed Tobą, będzie obecna i skłonna do współpracy, do otworzenia się przed Tobą.

Musisz pamiętać, że różne osoby różnie reagują na stres wywołany popełnionymi błędami – Ty z pewnością też różnie reagujesz. Jak już popełniłeś błąd – trudno, czasu nie cofniesz. Warto w takich chwilach odwołać się do wcześniejszych swoich osiągnięć, przypomnieć sobie swój życiowy wkład, swoje osiągnięcia i dokonania.

W relacji z innymi – jeśli nie chcesz wywołać paniki, czy też złości spraw, aby Twój ton głosu był spokojny i przyjazny. Jeśli uznasz, że błąd był niewielki i łatwy do skorygowania pozwól, aby osoba, która go popełniła pomyślała tak samo

  1. Zdepersonalizuj problem – czyli nie odnoś go do innej osoby, czy też bezpośrednio do siebie, a do powstałej sytuacji. Skupianie się i rozgrzebywanie tego, co zrobiłeś, nie pomoże, może tylko opóźnić działania służące rozwiązaniu powstałego problemu. Nie myśl też cały czas w kategoriach: „mam problem, mam problem” – zamień to jak najszybciej w: „jak go rozwiązać? Co należy z tym zrobić?”.

W relacji z innymi – wysłuchaj, co ma Ci do powiedzenia osoba, która popełniła błąd, która spowodowała dany problem. To pozwoli Ci stwierdzić, czy ta osoba w ogóle poczuwa się do odpowiedzialności, czy nie stosuje tzw. „polityki spychalskiej” lub słynnego powiedzenia: „ale ja nie wiedziałem/am”, „to twoja wina”. Zbierz niezbędne informacje, fakty, zidentyfikuj źródło problemu i działaj!

PRZYKŁAD: Zamiast powiedzieć: „Dlaczego tak postąpiłeś?”, „Dlaczego to zrobiłeś?” powiedz: „Co skłoniło Cię do takiej decyzji? Co spowodowało, że postąpiłeś w taki sposób?”

JAK POBUDZIĆ MOTYWACJĘ DO ZMIANY?

Czym jest motywacja? Teorii jest mnóstwo, ale warto, abyś zajrzał w głąb siebie i zastanowił się tak naprawdę, co najbardziej motywuje Ciebie do działania? Ile osób, tyle motywów, bo motywacja to motyw, któremu podporządkowujemy nasze postępowanie i intensyfikujemy działania.

WAŻNE! Zapoczątkowanie zmiany wymaga zaangażowania, determinacji i uczciwości względem siebie. Musisz wręcz wyryć w sobie zupełnie nowe ścieżki działania. Szlaki te, raz wydeptane, należy cały czas wzmacniać i regularnie z nich korzystać. Nowa ścieżka postępowania musi być wielokrotnie powtarzana, dzień po dniu, przez wiele miesięcy, aby w końcu stała się godną konkurencją dla dawnych nawyków.

PONIŻEJ PRZEDSTAWIAM 3 SKUTECZNE METODY MOTYWACJI:

  1. Zadawaj sobie pytanie: „jakie zdanie określa moją osobę?” – powracaj za każdym razem do tego pytania, jak tylko zaczniesz zastanawiać się nad swoim celem. Pomaga to również ukierunkować swoje życie na wyższy cel
  1. Dokonuj okresowej oceny swoich poczynań – w ten sposób zweryfikujesz sam przed sobą swoje wyniki. Mając już określone cele, wzywaj sam siebie do siebie i rozlicz się z nich. Pokaż, co już udało Ci się dokonać, nad czym jeszcze mógłbyś popracować? Z czym sobie nie radzisz? Czego potrzebujesz, aby szło Ci lepiej? itp. Bądź uczciwy i szczery względem siebie. Potraktuj to tak jakbyś rozmawiał z najlepszym przyjacielem.
  1. Pod koniec każdego tygodnia zapytaj swoich bliskich, małżonka, przyjaciela, dziecko itp.: „ w skali od 1 do 10” jak określasz nasze relacje? Jeśli wynik będzie niezadowalający dopytaj: „a co musiałoby się stać, aby otrzymać 10?”. Relacje rodzinne i przyjacielskie mają ogromny wpływ na kreowanie naszej motywacji. Pozytywne wibracje działają na nas niczym odrzutowiec, który potrafi wystrzelić nas w górę!

W tym miejscu POBIERZ SOBIE BEZPŁATNY PORADNIK „MOTYWACJA DO ZMIANY – Jak zmienić coś, aby się faktycznie zmieniło?”, z którego dowiesz się:

JAK DOKONAĆ WEWNĘTRZNEJ PRZEMIANY DO SUKCESU?

Poznasz 11 SKUTECZNYCH METOD MOTYWACJI

i 8 Technik Korygowania Błędów

MOTYWACJA DO ZMIANY – POBIERZ TUTAJ

UDOSTĘPNIJ NA:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1 × five =